måndag 25 juli 2016

Åska och regn.


Lika varmt och soligt idag, 28 grader i skuggan och vindstilla.

Kenneth var till läkaren för intyg till körkortet, han har diabetes.
Det ska förnyas vart tredje år.
Han blev godkänd!

Jag stökade lite med papper och rensade ut tidningar, konstigt att det samlas på hög...
Skrev också räkning till åkaren.
Kenneth ska köra hela veckan, åkaren åker på semester.

När vi satt och åt mat dundrade åskan igång.
Vi tittade ut och regnet bara vräkte ner.
Alla dynorna var ute och jag hade tvätt på strecket!
Det blev snabba ryck och dyngsura blev vi.

 


 
Det blev inte bättre luft efteråt, 25 grader och totalt vindstilla.
Jag gick en sväng i gräset och det var kruttorrt bara en halvtimme efter regnet!
 
Ikväll blir det nog tv och Beck, om jag orkar.
Jag blev väldigt trött efter åskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar