onsdag 19 oktober 2016

Sjukhusbesök

Jag har fått kallelse till sjukhuset, USÖ, i Örebro.
Läkaren ville kolla hur benet såg ut efter ljusbehandlingen av basaliomet i våras.
Hon tittade med förstoringsglas och ansåg att det såg bra ut.

Så frågade hon om jag sett något annat märke på kroppen.
Ja, på sidan i ansiktet sitter något som kliar ibland, sa jag.
Mm, det finns något där.
Jag hämtar kylaggregatet så fryser jag det.
Två gånger frös hon ner märket (det fick tina mellan gångerna).

Nu får Du som en köldblåsa, sa hon.
Jaha, det var det och en härlig läkare var det!

Men innan jag kom förbi kassan!!!
Datorn hade packat och stängt!
Vi var väl sex, sju personer, som stod i kö och väntade.
Till slut fick hon skriva upp oss för hand och så kommer det en faktura.

Ikväll var det knyppling i Hjortkvarn.
Två nya tjejer kom med, en som aldrig knypplat förut och så en tjej från Tjeckien.
Hon hade en knyppelkudde med sej och knypplade motiv så hon kunde hantverket.
Hennes sätt att knyppla och det hon använde som dyna påminner om dalknyppling.
Väldigt trevliga tjejer så det blir nog bra!

Nu är jag ganska trött så det blir natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar